Meditationsmusik | Den bedste vej til en balanceret krop og lykkeligt sind

meditationsmusik

Meditationsmusik er ikke et bestemt stykke musik, men noget som kan få os til at slappe af, blive glade, sove samt frembringe forskellige følelser i os. Og dette er forskelligt fra person til person. Uanset om en det er en langsom instrumental komposition til at starte dagen ud, eller et klassisk stykke musik til teen inden du skal sove, så har musik så længe vi kan huske været et af de bedste midler til at afstresse, reducere angst og få dig til at tænke på gode og positive ting.

Musik kan altså forbedre mange oplevelser. Musik kan hjælpe løbere med at holde en bestemt fart samt hjælpe studerende til at slappe af og fokusere. Musik kan endda også spille en vigtig rolle i mindfulness og meditations øvelser og dette refereres oftest til meditationsmusik og er hvad vi vil fokusere på i denne artikel 🙂

meditationsmusik

Meditationsmusik blev til at starte med introduceret for at skærpe sanserne under meditationsøvelser og har siden hen blevet bevist i en række studier at indeholde en lang række fordele når man mediterer og udfører mindfulness.

Meditationsmusik gør det muligt for os som mennesker at gå dybere ind i os selv og vores meditation, da det positivt påvirker og forstærker vores sanser.

Mange spørger ofte hvor de skal starte når det kommer til meditationsmusik? Da meditationsmusik ikke påvirker alle på samme vis så anbefales det at du prøver dig frem og finder lige præcis den slags musik, som forstærker dine sanser og som får dig til at slappe helt af. Her kan du prøve dig med disse forskellige typer af meditationsmusik:

1. Klassisk musik: Kan bruges til at få dig til at slappe helt af og forstærke dine sanser under meditations og mindfulness øvelser. Det er også effektivt til at få dig til at slappe af. Her er det oplagt af prøve med noget meditationsmusik fra Mozart.

2. Gregorian Chanting: Chanting er blevet brugt og praktiseret i tusindevis af år. Gregorian Chanting hjælper dig til at opnå en beroligende og fokuseret tilstand når du mediterer.

3. Primordial sounds (lyde): Denne type meditationsmusik er en form for chanting og hjælper dig til at opnå en meditationstilstand. Det er oftest praktiseret i Indien, hvor den mest populære frase er ‘oomm’.

4. Natur Lyde:  Meget simple natur lyde kan i høj grad anvendes når du mediterer. Disse lyde er en af de mere populære former for meditationsmusik og gør således at du kan opnå en fuldstændig ro i din krop.

Hvis du synes denne artikel var spændende, så prøv at læse vores 4 videnskabelige grunde til at meditere eller vores 5 bedste tips til at starte din uge stressfri

Skrevet af M1NDFUL